duminică, 3 iunie 2012

Mud cake

Nu ma dau eu in vant dupa englezisme , americanisme , dar titlul asta tradus in limba romana nu suna prea bine ( prajitura noroi ) asa ca pastrez titlul original . Reteta am vazut-o acum vreun an si ceva , am scris-o telegrafic pe un biletel , apoi am reprodus-o . Atunci nu mi-a placut ce a iesit , numai namoloasa nu era , era o banala prajitura cu ciocolata . Zilele trecute mi-am amintit de reteta si am zis sa incerc din nou , dar sa reduc timpul de coacere de la 45 de minute la 30 de minute . A iesit exact ce-mi doream !


Avem nevoie de :
- 125 g unt , 125 g ciocolata 70% cacao , 120 ml apa , 200 g zahar , 1 lingura extract de vanilie , 1 ou, 160 g faina , 1 lingurita praf de copt , 10 g cacao
- zahar pudra pentru decor
- forma : 24 cm diametrul

Preparam asa:
Untul se taie  cubulete , ciocolata se rupe  bucati . Untul , ciocolata , apa si zaharul se pun la foc mic pana se topesc . Se lasa sa se racoreasca . Se adauga extractul de vanilie . Oul se bate usor si se adauga la amestecul cu ciocolata .
Faina se cerne cu praful de copt si cacao si se adauga la amestecul cu ciocolata . Se omogenizeaza .
Intr-o forma de tort cu marginile detasabile unsa cu unt se toarna compozitia . Se pune la cuptor , preincalzit la 160 grade , pentru 30 de minute .
Se lasa sa se raceasca putin in forma , apoi se scoate pe un gratar si se lasa la racit complet .
Se presara deasupra zahar pudra .


Este mai buna daca se serveste a doua zi .
Eu am servit-o cu inghetata .



Deasupra se poate decora cu ganache de ciocolata daca o doriti si mai ciocolatoasa .
Crusta ce se formeaza deasupra la coacere se poate indeparta .

This recipe goes to this event
Dish name starts with M - by Akila


22 de comentarii:

  1. excelent arata,cu inghetata cred ca este o nebunie,notat reteta,,,,,revin cu impresii.
    O zi frumoasa!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirela , multumesc . Cu inghetata mie mi-a placut mai mult . Astept impresii . Te pup .

      Ștergere
  2. Trebuie s-oncerc si eu,arata senzational iar ciocolatosii mei vor fi cu siguranta incantati!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. arata f bine "noroiul"..:)) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu ador ciocolata, nu refuz ever o feliuta! Iar inghetata e de senzatie! de care e?? Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooops , inghetata e cumparata ,facuta de o firma finlandeza , e caramel cu bucatele de toffee ...demential de buna .

      Ștergere
  5. Exquisito se ve sensacional me encanta,abrazos y abrazos.

    RăspundețiȘtergere
  6. Dori, pentru bai de namol, merg la Techirghiol, pentru Mud cake vin la tine.
    Daca aveti sub 18 grade e de mine.Ca aici mor deja de dorul frigului.
    O aduc si pe Manu, ele se joaca si noi barfim cu gura plina(de noroi, adica de mud cake).:-))
    Te pup fata harnica cu poze faine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea Lilly , avem inca sub 18 grade , zilelel astea a fost tare rece , 11-13 grade , azi pare ceva mai cald, vreo 15 si e soare . Va astept cu drag. Pup manu si mamica ei , tare mi-ar fi drag sa ne vedem :)

      Ștergere
  7. Are un aspect...mor dupã prãjile astea!

    RăspundețiȘtergere
  8. Suuuuuper fain arata.Imi place de numa numa,doar este ciocolatoasa,si cu inghetata aceea deasupra este si mai buna.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost tare buna , o sa mai fac , acum ca am reusit s-o aduc la consistenta care imi place .

      Ștergere
  9. Place prajitura ,place inghetata si la fel de mult liliacul!!!!o saptamana frumoasa sa ai!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ti-a iesit tare bine. Dupa ingrediente pare varianta franceza a retetei moelleux au chocolat. E de retinut, imi place. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moelleux au chocolat nu are mijlocul moale , gen lava cake ? La asta mijlocul e mai moale , dar nu curge . Multumesc pentru vizita . Pupici .

      Ștergere
  11. Ce bineee arata! Ce textura are, cred e divina...of incept sa ma pierd in cuvinte uitandu-ma la pozele astea :P

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...