vineri, 25 februarie 2011

Tort Tropical

E iarna , e frig , ninge , mie imi arde de "chestii" tropicale .
Am primit o provocare din partea sotului , sa fac un tort in tema cu ceea ce face el , cu job-ul lui.Mi-am spart capul cateva zile , dar nu mi-a venit nici o idee geniala.Asa ca am ales sa- l las simplu , alb , si sa lipesc deasupra sigla sistemului informatic  respectiv.
Tortul este carapace , adica si marginile sunt imbracate in blat .Blatul este "furat" de la Dora (Dora's Sweettreasures) , la fel si crema, cu o mica adaugare .Deci ...blat cu cocos , mousse de mascarpone si lapte condensat , in care am pus bucatele de fructe tropicale din conserva.Acoperit cu pasta de zahar , care mi-a dat mari batai de cap , dar pe care am invins-o pana la urma.



Avem nevoie de :
- pt.blat : 200 g faina , 250 g unt , 250 g zahar , 100 g cocos , 8 oua , 6 linguri lichior Pina Colada , 2 lingurite praf de copt.
- pt.crema : 250 g mascarpone , 150 g lapte condensat , 100 g frisca lichida , 10 g gelatina , 1 conserva fructe tropicale (ananas , guava , banane )
- pt . decor : pasta de zahar , buttercream (unt , zahar pudra , esenta de vanilie)

Preparam asa:
Pentru blat , untul se freaca spuma cu zahar , se adauga pe rand galbenusurile si se mixeaza .Se adauga cocosul, apoi faina amestecata cu praful de copt.Albusurile se bat spuma se adauga treptat lichiorul si se adauga la compozitia cu galbenusuri.Se omogenizeaza cu grija .Se coace 15 minute la 180 grade.
Eu am impartit compozitia in doua si am copt 2 tavi , pentru ca am vrut sa imbrac si lateralele in blat.
Mascarpone se mixeaza  , se adauga laptele condensat si gelatina hidratata in prealabil si topita.Frisca se bate tare si se adauga la crema de mascarpone.Se omogenizeaza.Fructele se taie cubulete si se amesteca in crema.
Se taie fiecare blat in doua .Se tapeteaza o forma cu folie transparenta si se aseaza un blat , se tapeteaza si marginile cu blat. Se toarna deasupra crema , se uniformizeaza , apoi se aseaza al doilea blat . Se inveleste in folie si se da la frigider minim 3 ore.
Untul se freaca cu zahar si cu esenta de vanilie .Cu crema de unt se imbraca tortul , apoi se acopera cu o foaie de pasta de zahar.Se decoreaza dupa bunul plac.




Si sectiune
 

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...