luni, 27 februarie 2012

Pariziene cu salam si cascaval

De multe ori dimineata  sar peste micul dejun . Se spune ca  este cea mai importanta masa a zilei si nu ar trebui sarita , deci fac o greseala imensa . Asa ca ar trebui sa am mereu ceva la indemana , ceva sa mearga repede langa cafea . Bun , eu visez croissante calde , dar pe alea inca nu ma incumet sa le fac .
Pariziene am tot facut , dar dulci . Ma gandeam sa fac si sarate . Reteta aluatului am schimbat-o cu una pusa de Ellani pe Arta Culinara si le-am umplut cu cascaval ras si felii subtiri de salam uscat .



Avem nevoie de :
- pt. aluat : 500 g faina ,11 g drojdie uscata ,  1 ou , 100 ml ulei , 250 g iaurt  / kefir / lapte acru , 1 lingurita sare , 1/2 lingurita zahar
- pt. umplut : cascaval ras , felii de salam
-pt.uns si ornat  : 1 ou , lapte , susan

Preparam asa :
Uleiul si iaurtul se pun la incalzit . Atentie , nu trebuie sa fiarba , doar sa se incalzeasca putin , la temperatura corpului.Se adauga sarea si zaharul .
Faina se amesteca cu drojdia . Oul se bate usor si se pune peste faina , se adauga si amestecul de ulei si iaurt si se framanta un aluat omogen . Se lasa la dospit intr-un loc cald , cca. 30 minute .
Dupa ce s-a dospit aluatul , se pune pe planseta presarata cu faina si se imparte in patru bucati egale . Fiecare bucata se imparte la randul ei in 3 bucati egale . Rezulta astfel 12 bucati . Fiecare bucata se intinde cu sucitorul , in forma dreptunghiulara . Jumatate se cresteaza cu un cutit bine ascutit in fasii . Pe cealalta jumatate se presara cascaval ras pe razatoarea cu ochiuri mici , se aseaza o felie de salam . Se ruleaza de la capatul cu umplutura spre capatul crestat.
Rulourile obtinute se aseaza in tava tapetata cu hartie de copt si se mai lasa la crescut cca. 30 minute .
Se ung cu oul batut cu lapte si se presara cu susan .


Se coc la 170 grade , in cuptor preincalzit , cca. 20 minute .


Sunt moi , pufoase , ideale de luat la pachet la servici sau scoala


19 comentarii:

  1. vai ce bine arata :X mi-ai facut pofta :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumoase sunt,sigur si delicioase!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumusele foc, numai bune pt micul dejun. Pup!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru mic dejun , dar garantez ca dispar si pe parcursul zilei :))

      Ștergere
  4. Ciao, grazie della visita, ora ti seguo anch'io!!!
    Ti sono venuti benissimo: morbidi e soffici, sarà stato merito della bellissima aiutante!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu tot numai dulci le-am facut pana acum.Imi fac cascaval si execut si eu.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bine arata!!! O grozavie parizienele astea, nu?

    RăspundețiȘtergere
  7. arata superb!...fac si eu in week-end, pentru micul dejun

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Dorina,vreau sa te intreb care din cele doua aluaturi de pariziene ti-a placut mai mult?care se pastreaza mai mul timp pufos?Multumesc anticipat si multa inspiratie.Anca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca , imi place mai mult acest aluat , cu kefir/lapte acru Se pasteaza pufos mai mult timp si e mult mai rapid de pregatit.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...