joi, 12 aprilie 2012

Impletitura cu gem de caise

Imi place tare mult aluatul acesta si-l folosesc destul de des in ultima vreme , cu umplutura sarata sau dulce , in functie de chef , cerere sau ingrediente de reciclat . De data asta m-am gandit sa transform parizienele in ceva mai mare , o "impletitura" . De fapt din cantitatea de aluat iasa doua impletituri , dar eu am facut doar una , iar din jumatate de aluat ramas am facut niste mini-pariziene cu nutella pentru pitica ciocolatoasa , pe care le-am luat pe drum ca gustarica .


Avem nevoie de :
- pt. aluat : 500 g faina , 20 g drojdie proaspata ,  1 ou , 100 ml ulei , 250 g iaurt  / kefir / lapte acru , 1/2 lingurita sare , 1 lingura  zahar
- pt. umplutura : gem de caise / nutella
- pt. decor : 1 ou, 2 linguri lapte , zahar perlat

Preparam asa :
Uleiul si iaurtul se pun la incalzit . Atentie , nu trebuie sa fiarba , doar sa se incalzeasca putin , la temperatura corpului. Se adauga sarea si zaharul .
Faina se amesteca cu drojdia dizolvata in putin lapte . Oul se bate usor si se pune peste faina , se adauga si amestecul de ulei si iaurt si se framanta un aluat omogen . Se lasa la dospit intr-un loc cald , cca. 30 minute , pana isi dubleaza volumul .
Aluatul crescut se imparte in doua . Jumatate se intinde sub forma de dreptunghi de cca. 30 / 20 cm . Se fac crestaturi cu cutitul pe ambele laterale lungi . Se aseaza pe mijloc gem si se impacheteaza impletind marginile taiate .


Se fac doua impletituri ( cum ziceam , eu am facut una singura , iar din restul de aluat mini-pariziene pe care le-am umplut cu nutella ).
Impletiturile se aseaza pe tava tapetata cu hartie de copt si se mai lasa la crescut 30 minute .
Oul se bate cu putin lapte si cu amestecul obtinut se pensuleaza impletiturile . Se presara deasupra zahar perlat .
Cuptorul se incalzeste la 170 grade . Se da tava la cuptor pentru 25-30 minute , pana devin aurii deasupra .


Se lasa putin la racit si se taie felii .

7 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...