joi, 2 august 2012

Prajitura cu prune , coacaze negre si aluat faramitat

De mult mi-am dorit sa incerc o prajitura cu aluat faramitat deasupra , dar mereu am avut altceva mai "interesant" de facut si am renuntat. Fiind in faza de "curatenie" , golirea dulapurilor , dar si-n pofta de ceva dulce , am ajuns sa fac prajitura . In mod normal trebuia doar cu prune , dar pentru ca mare parte din prunele cumparate s-au mancat "fresh" , am zis ca pot face o combinatie cu coacaze negre , pe care le aveam din abundenta .


Avem nevoie de :
- pt. blat : 75 g unt , 400 g faina , 7 g drojdie uscata , 3 linguri zahar , 1 ou , un varf de lingurita  de sare , 200 ml lapte caldut
-pt. firimituri : 300 g faina , 200 g unt , 150 g zahar , 1 lingura extract de vanilie
- 300 g coacaze negre , 150 g zahar , 5-6 prune , 2 linguri pesmet
- tava : 30x40 cm

Preparam asa :
Faina se cerne cu drojdia , se adauga zaharul , sarea , oul batut usor , untul topit si treptata laptele caldut . Se framanta un aluat omogen , usor lipicios . Se lasa la crescut la loc cald , acoperit , pentru cca. 30 de minute .
Intre timp se pun coacazele intr-o cratita impreuna cu zaharul si se pun pe foc . Se lasa sa fiarba cca. 15 minute , apoi se lasa la racit .
Aluatul crescut se scoate pe suorafata de lucru infainata , se mai framanta putin si se intinde o foaie de marimea tavii. Se aseaza foaia in tava tapetata cu hartie de copt . Deasupra ei se presara cele 2 linguri de pesmet , se aseaza compozitia de coacaze . Prunele se spala si se taie feliii . Se aseaza din loc in loc peste compozitia de coacaze .
Pentru firimituri se cerne faina , se adauga zaharul , extractul de vanilie si untul rece si se framanta un alaut omogen . Aluatul obtinut se rade , pe partea cu ochiuri mari a razatorii , deasupra fructelor .
Se preincalzeste cuptorul la 200 grade si se coace prajitura cca. 30 de minute .


Se lasa la racit si se portioneaza .




20 de comentarii:

  1. Cat de binee arataaa , pot sa ma servesc si eu cu o bucatica,macar una?Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata atat de apetisant....!!! Eu m-am servit cu o bucatica:)!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Super bine arata, frumusica foc, si cred ca extrem de delicioasa! Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmm ce buna e, vreau si eu! Imi plac mult prajiturile cu aluat faramitat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hello, ai primit o leapsa de la mine.
    Daca ai chef, vino sa o iei. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Dorina, ai mai primit o leapsa :)) Sper ca nu te superi! Pupicei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Poliana , nu ma supar , dar sper sa nu te superi nici tu daca nu reusesc sa indeplinesc misiunea . Stau tare rau cu timpul liber acum si cred ca va fi tot mai putin .

      Ștergere
  7. prajitura bunicii mele,buna mai era,faina a ta!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...