joi, 23 mai 2013

Socata

Nu cred ca exista prea multe persoane care sa spuna ca nu iubesc bautura asta revigoranta din flori de soc , care pe langa faptul ca este foarte aromata si placuta la gust , mai este si foarte benefica pentru organism- florile de soc au actiune detoxifianta , diuretica , usor laxativa.
Pentru socata se pot folosi atat flori proaspete de soc , cat si flori uscate.


Avem nevoie de  3 pumni de flori de soc , 500 g zahar , 4 l apa , 2 lamai , un varf de cutit de drojdie uscata.

Florile de soc se spala cu grija. Intr-un borcan  de 5 l se pune apa , se adauga zaharul , florile de soc si lamaile taiate felii, se adauga drojdia si se inchide borcanul cu capac. Se pastreaza la loc cald , timp de 3-4 zile , agitand din cand in cand borcanul.
La fnal se strecoara sucul , se pune in sticle inchise si se pastreaza la frigider.


16 comentarii:

  1. Nu am făcut niciodată, dar am zis să o încerc până nu se trece socul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici eu n-am auzit pe nimeni sa nu-i placa socata!Eu una o ador si am facut anul asta pe saturate!Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Flory , eu am facut doar o portie , dar imi pare rau ca nu am pus dublu. Deja s-a dus , trebuie sa mai caut soc si daca nu mai gasesc , o sa fac cu soc uscat , ca din acela mai am.

      Ștergere
  3. Eiii, uite ca anul acesta mi-a scapat socul si nu am facut suc...
    Sper ca mai am timp...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar trebui sa te grabesti ca incepe sa dispara.

      Ștergere
  4. Buna tare si super racoritoare!Tocmai ce-am terminat si noi ultima sticluta:)Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca nu ma grabesc o pier si anul asta! Imi place tare mult!

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu iubesc socata, desi fac rar...din lipsa de timp :) Iau un pahar de la tine ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Citisem undeva, ca se pot pastra florile proaspete si la congelator. Eu nu gasesc usor flori de soc, pe-aici nu creste din abundenta. Ma multumesc cu suc de trandafiri :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesant , nu stiam de congelarea lor.

      Ștergere
  8. Un pahar si pt.mine, te rog! Si doua cuburi de gheata ;-)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...