vineri, 21 iunie 2013

Dulceata de nuci verzi

Nu am mai mancat dulceata de nuci verzi din copilarie , imi era dor sa o mai incerc  si asa am ajuns sa o fac.


Avem nevoie de:
-  4 kg nuci verzi ( raman cca. 2 kg dupa curatare ) , 2 kg zahar , 1 l apa , zeama de lamaie , 1 pastaie de vanilie

Preparam asa :

Nucile verzi se curata de coaja verde. Atentie , pateaza foarte tare , folositi manusi! Pe masura ce se curate se pun in apa in care s-a pus zeama de lamaie pentru a preveni oxidarea nucilor.
Nucile curatate se cantaresc , se va folosi tot atat zahar cate kg de nuci avem.
Nucile se lasa in apa cu zeama de lamaie 2-3 ore. Se arunca apa , se oparesc cu apa clocotita de 3 ori , lasandu-le de fiecare data in apa clocotita cca. 10 minute si clatindu-le cu apa rece.
Zaharul si apa se pun pe foc mic si se lasa la fiert pana se ingroasa siropul , dupa care se adauga nucile. Pastaia de vanilie se despica , se curate semintele si se pune pastaia in cratita cu dulceata. Se fierbe  pana cand nucile se inmoaie usor , iar siropul picurat pe o farfurie rece are consistenta bobitelor de roua . La final se adauga si semintele de vanilie , se mai da un clocot si se opreste focul. Se scoate pastaia de vanilie si se arunca.
Dulceata se pune fierbinte in borcane sterilizate , se inchid borcanele si se pun cu gura in jos pentru a forma vid. Apoi se intorc cu gura in sus si se pun in prosoape pentru a se raci treptat.




8 comentarii:

  1. arata ata de bine ca miai facut pofta anul acesta nu am amai facut ,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am facut niciodata , anul acesta m-am ambitionat si nu regeret.

      Ștergere
  2. Ce mult mi-as dori un borcanel! Imi place foarte mult dar nu am reusit sa mai fac. Arata super fain!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna tare, dar nu am rabdare sa fac dulceata asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina , multa munca , e adevarat , dar eu spun ca merita.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...