vineri, 5 iulie 2013

Dulceata de capsuni

Dulceata asta am facut-o cu ceva timp in urma insa nu am apucat sa scriu si sa postez reteta. Am dorit sa o fac cu capsuni intregi , cat mai natural posibil , chiar daca astfel a iesit destul de putina. Fructele au fost foarte coapte  , au lasat foarte mult sirop si am scos cam 500 ml pe care i-am savurat cu apa minerala.



Avem nevoie de:
- 2 kg capsuni curatate , 2 kg zahar , zeama de la 2 lamai

Preparam asa:
Intr-o cratita incapatoare se aseaza un strat de capsuni intregi , se stropesc cu zeama de lamaie , se aseaza un strat de zahar , apoi din nou capsuni stropite cu zeama de lamaie si zahar , pana se termina capsunile. Cratita se acopera si se pune la rece , la macerat , de seara pana dimineata.
A doua zise scot capsunile cu o paleta , iar siropul ramas se pune la fiert , pana se topeste zaharul si se leaga usor siropul. Se aduc inapoi in cratita capsunile si se fierb la foc mic , eliminand spuma formata , pana cand se ingroasa bine siropul , iar o picatura de sirop lasata sa cada pe o farfurie rece ramane legat ca o bobita de roua.
Dulceata fierbinte se pune in borcane sterilizate , se pune capac si se intorc borcanele cu gura in jos pentru cca.15 minute. Se intorc borcanele , se invelesc in prosoape si se lasa astfel pana se racesc complet.



4 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...