vineri, 20 iunie 2014

Tort cu buchet de trandafiri

Un tort pentru o ocazie speciala, acoperit cu pasta de zahar si cu ornamente din pasta de zahar. Umplutura este cu branza dulce si visine.


Avem nevoie de :
- pt. blat rotund : 5 oua , 5 linguri de zahar , 5 linguri de faina, 2 linguri ulei , un praf de sare, 1 lingurita extract de vanilie
- pt. blat dreptunghiular: 6 oua , 6 linguri de zahar , 6 linguri de faina , 2 linguri de ulei , un praf de sare , o lingurita de extract de vanilie
- pt. crema: 500 g branza dulce grasa, 300 ml frisca lichida , 200 g lapte condensat indulcit, 10 g gelatina , 30 ml apa rece, visine fara samburi
- pt.decor : crema de unt ( unt frecat cu zahar pudra si extract de vanilie),pasta de zahar
- forma rotunda 26 cm , forma dreptunghiulara 24/32 cm

Preparam asa:
Pentru blaturi se separa galbenusurile de albusuri.  Albusurile se mixeaza cu un praf de sare  si zahar pana se intaresc, se adauga treptat cate un galbenus , uleiul , extractul de vanilie. Se adauga faina treptat , se omogenizeaza si se toarna in formele tapetate cu hartie de copt. Se coc in cuptorul preincalzit la 170 grade , pentru 30 de minute.
Se lasa la racit pe un gratar. Blatul rotund se taie in doua , iar cel dreptunghiular in fasii. Fasiile vor avea tot atatia centimetri cati are forma de tort in inaltime, pentru ca vor fi folosite la 'tapetarea" peretilor formei.
Pentru crema se mixeaza branza dulce cu laptele condensat , se adauga frisca batuta. Gelatina se hidrateaza cu apa, se topeste pe baie de aburi si se adauga la crema. Se omogenizeaza crema.
In forma de tort tapetata cu folie alimentara se aseaza prima parte a blatului rotund , se tapeteaza marginile formei cu fasii din blatul dreptunghiular si , daca se doreste, se insiropeaza blatul cu sirop de zahar. Se toarna jumatate din crema , se aseaza din loc in loc visine , se toarna restul de crema si se pun din nou visine. Se acopera cu partea a doua de blat si se da tortul la rece cca. 4 ore.
Tortul se scoate din forma , se acopera cu crema de unt , se pune din nou la frigider 15-20 min. Se acopera cu pasta de zahar si se decoreaza dupa bunul plac.


Sectiune nu am pentru ca a fost cu dedicatie pentru altcineva.

9 comentarii:

  1. Foarte delicat, nu-i deloc incarcat, imi place!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Any. Asa s-a si vrut , ceva simplu , elegant .

      Ștergere
  2. Dorina, pur si simplu este "profi" tortul tau, felicitari! Eu azi m-am luptat cu plantele aromatice(recoltat, tocat, depozitat,pus la uscat) si nu am avut timp de ceva dulce, awsa mi-ar prinde bine o feliuta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Geluta , esti prea buna. Eu am impresia ca mi-am cam iesit din mana la modelat , pentru ca am tot facut tortuiri , si pentru mine si pentru altii , dar nu am mai modelat figurine/flori de mult.

      Ștergere
  3. Foarte aratos tortul! Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce reteta de pasta de zahar folosesti?
    Alexandra

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reteta de pasta de zahar o am pe blog http://izuk-dory.blogspot.ro/2011/06/pasta-de-zahar.html
      La acest tort insa am folosit pasta de zahar cumparata pentru ca nu am avut timp si chef sa o fac eu.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...