vineri, 20 mai 2011

Tarta cu ciocolata

Reteta a pus-o KikenHana pe Arta Culinara , am preluat-o si am facut-o.Cu mici peripetii. Desi in reteta se specifica foarte clar ca trebuie ciocolata de buna calitate,  cu continut de cacao mare , eu am uitat sa caut la un magazin mare si am luat ce am gasit aici in cartier , cu 42% cacao.Tot din cauza ca sunt zapacita , nici nu am fost atenta ca autoarea spunea clar ...daca ciocolata are continut mai mic de cacao , se pune in crema un galbenus in plus.Deci , nu l-am pus .Crema a iesit cam "curgacioasa" , dar tarta e delicioasa.





Avem nevoie de :
- pt.blat : 160 g unt , 110 g zahar , un praf de sare , 300 g faina , 30 g cacao ,2 oua , coaja rasa de portocala
- pt.crema : 300 ml frisca lichida 30% grasime , 100 ml lapte , 50 g zahar , 1 plic zahar vaniliat , 175 g ciocolata neagra minim 50% cacao , 2 galbenusuri

Preparam asa:
Untul la temperatura camerei se mixeaza cu zaharul si praful de sare , se adauga faina cernuta impreuna ca cacao , coaja rasa de protocala si oule si se amesteca usor pentru omogenizare , doar pana se poate forma o bila .Se infasoara in folie de transparenta si se da la frigider 1 ora.
O forma cu peretii detasabili se unge cu unt , se intinde in ea blatul , pana sus pe pereti ( se mai trage la copt ) , se inteapa cu o furculita din loc in loc si se mai da la frigider 30 minute.
Se coace in cuptorul preincalzit la 180 grade timp de 15 minute.
In acest timp se prepara crema.Frisca lichida se amesteca cu laptele si zaharul si se pune pe foc , pana ajunge la punctul de fierbere.Se adauga ciocolata taiata bucatele si se ia de pe foc.Se acopera cu un capac si se lasa 5 minute pentru a se topi ciocolata.Se amesteca bine si se lasa sa se raceasca.Galbenusurile se bat si se adauga in crema racita.Crema obtinuta se toarna peste blat.
Se scade temperatura in cuptor la 170 grade si se baga tarta pentru 15 minute.La final crema trebuie sa fie inchegata deasupra , dar sa tremure putin daca scuturati de tava.
Se lasa sa se raceasca cateva ore la rece.





Si o felie ametita , curgareata din tarta mea





Oricum , gustul e super , cat de curand o fac din nou.

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...