vineri, 19 august 2011

Galuste cu prune (gomboti)

Nu am mai mancat de muuult timp , aproape ca le uitasem gustul . Glumesc . Nu pot uita in veci gustul galustelor cu prune pe care le facea buni . Din pacate nu stiu reteta dupa care le facea ea , dar eu le-am facut dupa reteta lui Radu Anton Roman , din cartea "Bucate , vinuri si obiceiuri romanesti" . Si daca tot sunt prunele vedete la Provocarea lunii august "Dulce Romanie 2011"  gazduita de Gabi , de ce sa nu participe si galustele mele.


Avem nevoie de :
- 1 kg cartofi , 300 g faina , 2 oua , 1/2 kg prune , 50 g pesmet alb , 200 g unt ( reteta originala spune 300 g) , 200 g pesmet fin , 150 g zahar , sare , scortisoara , ulei ( reteta originala nu prevede )

Preparam asa:
Cartofii se spala si se pun la fiert , cu coaja . Cand s-au fiert , se curata , se lasa la racit , apoi se paseaza ( eu i-am dat pe razatoarea mare ) .
Faina se amesteca cu cartofii pasati , ouale si un praf de sare . Se framanta si se intinde o foaie de aluat de cca.0.5 cm grosime . Se taie bucati rotunde astfel incat sa poata cuprinde pruna.
Se pune la fiert o oala plina cu apa , o lingurita de sare si putin ulei .
Prunele se spala , se scurg , se scoate samburele . Zaharul se amesteca cu scortisoara si pesmet alb . Cu acest amestec se umplu prunele ( eu am avut prune foarte mari , asa ca a trebuit sa le dai in doua , chiar in 3 bucati si le-am tavalit prin amestec ) .
Pruna se invelste in aluat , se lipeste si se face o bila . Se fierb galustele in apa , la foc mic , pana se ridica la suprafata .
Untul se pune la topit , apoi se prajeste in el pesmetul. Se amesteca cu scortisoara si zahar .
Galustele  fierte se tavalesc prin pesmet.



Si un close-up apetisant


2 comentarii:

  1. Mmm...si eu am zis ca fac fiindca ne este pofta dar inca nu am ajuns pe la piata sa cumpar prune.

    RăspundețiȘtergere
  2. V-as fi servit eu , cu drag , dar...suntem cam departe unii de altii .

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...