vineri, 15 mai 2015

Giouvetsi

Un fel de mancare traditional grecesc, care se face de obicei din carne de vita si paste orzo Am vazut variatii si cu carne de pui, dar eu am preferat sa-l fac cu carne de porc pentru ca vita nu e prietena mea cea mai buna iar cu pui mi se parea lipsit de gust. Se serveste cu branza kefalotyri rasa, o branza tare, sarata , din lapte de oaie sau capra. Nu am avut de unde sa iau asa ceva , asa ca am inlocuit-o cu pecorino. Nu stiu daca se mai numeste giouvetsi ceea ce am facut eu , dar raman la denumirea asta, vreau sa ma 'pacalesc" ca am gatit greceste :))



Ingrediente necesare:
- 700 g carne de porc taiata cubulete, 2 cepe tocate fin, 2 morcovi felii, 1 conserva de rosii tocate, 2 linguri pasta de rosii, 1 lingurita zahar, 1 pahar vin rosu sec, 120 ml ulei , 300 g paste orzo

Pregatim asa:
Se incing 100 ml ulei , se adauga ceapa si morcovul si se soteaza 5 minute la foc mediu. Se da focul mai mare , se adauga carnea si se prajeste petoate partile pana prinde o usora crusta. Se adauga pasta de rosii si vinul si se lasa la fiert pana se evapora alcoolul. Se adauga rosiile, zaharul , sare , piper si un pahar ( 200ml) apa. Se acopera cu capac, se da focul mic si se lasa la fiert 45 minute.
In 20 ml ulei incins se pun pastele  orzo si se lasa pana devin galbui.
Intr-o tava ce merge la cuptor se aseaza pastele , se toarna deasupra sosul si carnea , se amesteca , se acopera cu capac sau folie de aluminiu si se da la cuptor , la 180 grade , 30 de minute. Se scoate folia , se mai adauga putina apa si se mai lasa la cuptor , neacoperit, 10-15 minute.


Se serveste cald , cu branza rasa .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...