sâmbătă, 14 iulie 2012

Muffins cu banane si afine

Am fost la cules de afine , m-am ales cu vreun kilogram , ca nu am avut nervi sa stau mai mult , era invazie de tantari si i-am saturat bine pe toti. Din jumatate de kilogram am facut niste dulceata , asa de-o felie de paine cand avem pofta , iar restul le-am impartit frateste in familie. Am oprit cateva si pentru niste muffins.


Avem nevoie de :
- 75 g unt , 2 oua medii , 100 g zahar , 150 g faina , 1 lingurita praf de copt , 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu , 1/4 lingurita sare , 2 banane foarte coapte , 100 g afine , 1 lingura extract de vanilie
- pt. glazura : 50 g zahar pudra , 3 linguri lapte condensat indulcit , 1 lingura lapte

Preparam asa :
Untul la temperatura camerei se mixeaza cu zaharul , se adauga cate un ou mixand bine dupa fiecare. Se adauga extractul de vanilie .  Faina se cerne cu praful de copt , bicarbonatul si sarea si se aduga la amestecul de unt si oua , amestecand bine pentru omogenizare.
Bananele se paseaza cu furculita . Afinele se spala si se sterg usor cu un prosop de bucatarie . Se adauga fructele la aluat si se omogenizeaza cu ajutorul unei spatule .
Hartiutele pentru muffins se aseaza in forma . Se distribuie in fiecare  aluat , cam pana la treisfertul fiecarei hartiute .
Se coc in cuptorul preincalzit la 170 grade timp de 30 de minute .


Se lasa la racit cateva minute , timp in care se pregateste glazura . Zaharul pudra se amesteca cu laptele condensat si laptele. Cu aceasta compozitie se "stropesc " muffinsii.


Se pot servi si calzi si reci , sunt foarte aromati.


17 comentarii:

  1. Vai dar ce bine ti-au iesit, asa pufosi si crescuti! Delicios cred ca sunt peste masura! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da , mi-au fost dragi si mie , de mult nu am mai facut muffins asa bine crescuti .

      Ștergere
  2. Imi plac maxim cu afine dar cu banane n-am combinat pana acum!Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ti-ar placea , poti incerca , e un fel de "banana bread " cu afine :))

      Ștergere
  3. Ai fost la cules de afine...si la mine nu te-ai gândit? aratã super muffinsi tãi:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ba m-am gandit , asa ca am mers din nou , te asteapta vreun kilogram jumate daca vrei

      Ștergere
  4. nici eu n-am incercat combinatia asta, dar cred ca e super!

    RăspundețiȘtergere
  5. La noi abia acum incep sa se coaca afinele !!! :) Grozavi mufinsii !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi e plina padurea , rabdare sa ai sa culegi . Trimit o galeata?

      Ștergere
  6. ce poate fi mai bun si delicios decat aceasta combinatie intre banane si afine, un deliciu apetisant, pufos si minunat :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Sigur la reteta asta intra 250 gr faina? Mi se pare foarte mult comparativ cu celelalte ingrediente. Aluatul nu pare foarte tare, dens, in poza unde sunt pregătite sa intre la cuptor...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru tragerea de maneca , bine ca mai sunt si persoane care citesc reteta. Este vorba despre 150 g faina , corectez imediat. Mii de multumiri.

      Ștergere
    2. Îmi cer scuze ... M-am uitat eu gresit. Au iesit foarte bune!!!!
      Sunt ok cantitatile si foarte buna reteta!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...